Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika VFR letů ve vysokých letových hladinách
Vrána, Jiří ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá postupy pro provedení letu VFR ve vysokých letových hladinách. Popisuje rozdělení vzdušného prostoru včetně omezení v něm aplikovaných a významné mezinárodní organizace ve vztahu k jeho řízení a uspořádání. Dále se zaměřuje na pravidla provedení VFR letů, nestandardních letů a srovnání problematiky nestandardních letů se sousedními státy.
Přehledové radary v ČR
Kohutek, Jakub ; Kujal, Tomáš (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Radary pro řízení letového provozu v ČR. Oblastní (páteřní)přehledové radary. letištní přehledové radary.
Cíle, metody a technologie prostorové navigace.
Batelka, Marek ; Kevický, Dušan (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tématikou leteckého provozu. Tato práce si klade za cíl vytvořit přehled současně používaných metod letecké navigace. Rozebírá jednotlivé technologie navigačních metod. Vykládá cíle současné navigace i směr vývoje letecké navigace budoucnosti. Zabývá se také novými způsoby plánování tratí a výhodami, které prostorová navigace současnému letectví přináší.
Využitelnost civilních antikolizních systémů bezpilotními prostředky
Batelka, Marek ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato práce vysvětluje dnešní a budoucí technologie systémů k zabránění kolize letadel ve vzduchu a jejich aplikaci pro bezpilotní prostředky. První část práce popisuje bezpilotní prostředky a jejich kategorizaci. Další část se věnuje legislativním požadavkům na jejich provoz. Hlavní část práce se zabývá systémy TCAS, ADS-B, FLARM a dalšími, které jsou v dnešní době využívány v civilním letectví jako hlavní technologie pro zabránění srážky. Poslední část popisuje UAV systémy se zaměřením na samotné snímače používané v systémech bezpilotních prostředků pro vyhnutí se kolizi. Celá práce řeší problematiku vývoje protisrážkových systémů a shrnuje současné technologie s výhledem možných uplatnění v blízké budoucnosti.
Role a úkoly letových provozních služeb v civilním letectví
Panáček, Jiří ; Sklenář, Filip (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalarska prace se zabyva tematem role a ukoly letovych provoznich sluzeb v civilnim letectvi. Jejim cilem je zpracovat uceleny prehled poskytovanych letovych provoznich sluzeb, vcetne charakteristiky jejich vyznamu a vymezeni jejich cinnosti. Duraz je kladen take na podani informaci vice citelnou formou, nez s jakou se muzeme setkat v oficialnich dokumentech popisujicich tuto problematiku.
Webové rozhraní pro opravu automatického přepisu a tagovaní
Plhal, Jan ; Hradiš, Michal (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh a implementace webové aplikace pro opravu automatického přepisu a anotace rádiové VHF (very high frequency) komunikace pilot-věž. Základní inspirací je ATCO2 anotační služba SpokenData firmy ReplayWell, jež byla od základu přepracována do uživatelsky přívětivější podoby s řadou uživatelsky přizpůsobitelných prvků. Na základě nastudovaných principů návrhu dobře použitelného uživatelského prostředí a poznatků z průzkumu anotačních aplikací byl proveden návrh funkcionality a také grafického rozhraní aplikace formou drátěného modelu. Navrženou aplikaci se prostřednictvím zvolených technologií podařilo úspěšně implementovat. Použitelnost aplikace byla ověřována a vylepšována pomocí uživatelského testování a aplikace byla také nasazena na web SpokenData.
Agent Approach to Air Traffic Control
Pomikálek, Jiří ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
This thesis is focused on an agent design in the Air Traffic Control environment. The main goal is to create agent systems accounting for pilot and controller agents, that reflect typical situations encountered in the air traffic control environment.
Rozhraní pro zobrazování radarových dat a propojení se simulátorem řízení leteckého provozu
Buchníčková, Tereza ; Ondřej, Karel (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit aplikaci pro výuku začínajících pracovníků řízení letového provozu. Systém je implementován jako webová aplikace v jazyce JavaScript s použitím knihoven JQuery a Leaflet. Serverová část je napsána v jazyce Python a využívá knihovnu BlueSky pro simulaci letového provozu. Práce obsahuje teoretickou část, návrh řešení a popis implementace. Výsledkem je aplikace, která nabízí zobrazení aktuálního letového provozu nebo v ní uživatel v roli řídícího letového provozu může na simulovaném letovém provozu trénovat komunikaci s pilotem. Aplikace umožňuje nahrávání hlasové komunikace a pomocí propojení se systémem rozpoznání řeči tuto komunikaci převádí do textu, který se zobrazuje na obrazovce. Kromě podpory výuky pracovníků letového provozu tato aplikace také slouží jako demonstrace výsledků výzkumných skupin KnoT a Speech z Fakulty informačních technologií VUT v Brně.
Webové rozhraní pro opravu automatického přepisu a tagovaní
Plhal, Jan ; Hradiš, Michal (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh a implementace webové aplikace pro opravu automatického přepisu a anotace rádiové VHF (very high frequency) komunikace pilot-věž. Základní inspirací je ATCO2 anotační služba SpokenData firmy ReplayWell, jež byla od základu přepracována do uživatelsky přívětivější podoby s řadou uživatelsky přizpůsobitelných prvků. Na základě nastudovaných principů návrhu dobře použitelného uživatelského prostředí a poznatků z průzkumu anotačních aplikací byl proveden návrh funkcionality a také grafického rozhraní aplikace formou drátěného modelu. Navrženou aplikaci se prostřednictvím zvolených technologií podařilo úspěšně implementovat. Použitelnost aplikace byla ověřována a vylepšována pomocí uživatelského testování a aplikace byla také nasazena na web SpokenData.
Opatření EU v oblasti letecké dopravy usnadňující volný pohyb osob, zboží a služeb - Jednotné evropské nebe
Pysk, Vladimír ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Ondřej, Jan (oponent)
Tato diplomová práce je věnována projektu Evropské komise známému pod označením jednotné evropské nebe, který si klade za cíl reorganizaci současného uspořádání evropského vzdušného prostoru pro účely efektivnějšího poskytování letových navigačních služeb. V úvodních kapitolách si autor klade za cíl představit čtenáři významné mezinárodní organizace na poli civilního letectví, uvést jej v obecné rovině do problematiky poskytování letových navigačních služeb, nevyjímaje situace, kdy jsou tyto služby poskytovány přes hranice jednotlivých států. Po tomto obecném výkladu práce pozvolna přechází k vlastnímu projektu jednotného evropského nebe. Pozornost je zaměřena na stav evropského vzdušného prostoru před zahájením iniciativy, jakož i přípravným pracím, které vyústily v přijetí první vlny legislativních opatření. Následuje kapitola, jejímž obsahem je pojednání o základním právním rámci jednotného evropského nebe ve znění změn zavedených s přijetím druhé vlny legislativních opatření. Stěžejní část práce tvoří kapitola zabývající se procesem implementace projektu. V jejím rámci je pozornost mimo jiné věnována vnitrostátním dozorovým orgánům, systému certifikace poskytovatelů letových navigačních služeb, konceptu rozdělení evropského nebe do funkčních bloků vzdušného prostoru a vojenským, sociálním a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.